Update: We are excited to Share Dr. Farouk El-Baz support to #Go-Teach project by Tahrir Academy.
Watch Dr.Farouk El-Baz talk about the important role of Tahrir Academy in providing stimulating educational experience for youth to build a generation of critical thinkers and knowledge seekers. If you agree with his message, share it!
Students graduate every year without proper knowledge and skills that would equip them to take charge of their future. Even in its simplest terms, students face difficulty in choosing their own majors and specializations.
Traditional teaching methods and large numbers of students in classes, with 5 million students in 140 thousand classes, averaging 60 students per class, have impacted the quality of education, and students tend to memorize knowledge rather than understand and comprehend it, leading to an old Egyptian phrase “Memorized but not understood”.
Education is not only limited to school curriculum. The current problems involve methods of teaching (hampered by large class size) where it becomes difficult to comprehend the curriculum. Students resort to memorizing in order to pass.
To address the problem, Tahrir Academy has put forth nontraditional methods of providing education and enhancing learning and knowledge through technology and internet, providing an elevated learning experience that is based on understanding rather than memorizing. The method is interactive and prioritizes the need to peak students’ curiosity and ways to capture and keep students’ attention.
In order to benefit a larger number of students, especially those with no access to the internet, Tahrir Academy has launched “Enzel Allem” (i.e. Go Teach) project.
The project will provide teachers, NGOs and parents with a manual outlining the know-how and methods needed to apply the blended learning methodology to use Tahrir Academy online educational content with students in schools, youth clubs, homes or other locations.
For the sake of creating an interactive space where knowledge and science can flourish, and where students, teachers and NGOs can participate in an active community that promotes knowledge and learning. Tahrir Academy website will integrate online assessment tools that will help in evaluating the comprehension of the students. Moreover, new tailored courses will be produced in the fields of Biology, Chemistry, Physics and Mathematics serving the integrated learning technique.
You can play an essential role in the success of this project in many ways:
Tahrir Academy is a blended learning platform that creates engaging learning experiences to stimulate the minds of Egyptian youth, empowering them to think, choose and decide.
Vision:A generation of critical thinkers, knowledge seekers and future leaders.
Mission:To create mind-stimulating learning experiences through utilizing the power of the community and the internet.
Values:
Tahrir Academy has produced 103 courses so far, with the support of experts from Harvard, Cairo University and the American University in Cairo. Moreover, well renowned scientists such as Dr. Farouk El Baz, Dr. Essam El Heggy and Soliman Khan, the founder of Khan Academy, support it.
Awards:
نزلنا وثقنا آخر تطورات تنفيذ المشروع، حضرنا تجربة تعليمية في مؤسسة نبني في منشية ناصر بيستخدم فيها فيديوهات وأساليب تعليم أكاديمية التحرير.
قابلنا "منال" هناك وكنا عايزين نعرف ازاى بتستفيد من المشروع.
منال طالبة في أولى إعدادي. بقالها سنتين كل يوم جمعة بتروح مؤسسة نبنى في منشية ناصر شان تحضر درس من دروس "انزل علّم". الشهر اللي فات كانت رايحة تحضر درس الأجرام السماوية اللي موجود في منهجها الدراسي، بس هنا طريقة تعليمه مختلفة من خلال درس أكاديمية التحرير
منال اتشرحلها الموضوع بشكل مختلف. الأول اتعرض فيديو بيوضح ليه عطارد مش أسخن كوكب في المجموعة الشمسية. ده بالنسبة لها كان مختلف عن اللي بتاخده في المدرسة، علشان فى المدرسة بيطلب منها أنها تحفظ أسامى الكواكب من غير ما تبقى فاهمة حاجات كتير عنهم.
بعد ما فهمت الدرس، "منال" بدأت تطبق المعلومات اللي اتعلمتها عن المجموعة الشمسية. هي وزمايلها وقفوا في مدارات على شكل المجموعة الشمسية وطبقوا اللي فهموه عن ترتيب الكواكب.
منال من سنتين كانت مش حابه الدراسة، وكانت على طول مامتها تقولها أنها مش شاطرة زي اخواتها، لحد مابدأت يبقى عندها الفرصة أنها تفهم المعلومات بدل ما تحفظها، عشان كده ابتدت تحب تتعلم.
شكرا لكل واحد دعم المشروع و وفر فرصة لمنال و غيرها كتير يتعلموا بطريقة تخليهم فاهمين مش حافظين.
بمساهمتكم المشروع ابتدى فعلا يتنفذ في محافظات القاهرة، الفيوم، الغربية، إسكندرية، بورسعيد.
المُعلمين بدأوا يستخدموا المحتوى ده في أنهم يشرحوا لطلاب إعدادي مناهج المدرسة بطريقة مختلفة, ويتأكدوا أنهم فاهمين مش حافظين.
جمعنا أكتر من 50 ألف جنيه لحد النهارده لمشروع انزل علّم من اكاديمية التحرير والمشروع ابتدى يتنفذ.
هنرفع صور لاخر تطورات التنفيذ قريب جدا عشان تبقوا معانا في كل خطوة.